FAQs - Vanliga frågor

Var är min beställning?

Goda nyheter: för att se till att du håller dig uppdaterad skickar vi dig två e-postmeddelanden med din paketspårning. När du gör en beställning får du ett bekräftelsemail där du kan spåra din beställning varje steg på vägen, från produktion till leverans. När din beställning lämnar vårt lager skickar vi dig ett separat e-postmeddelande om leveransbekräftelse med spårningsnumret så att du kan följa hur det går med ditt paket. Om du inte har fått något e-postmeddelande från oss kan du kontrollera din skräppostmapp. Om spårningen är felaktig eller inte verkar ändras behöver du inte oroa dig, vår kundtjänst hjälper dig!

Länder vi levererar till och fraktkostnader

De flesta av våra producenter finns i Tyskland, och några mindre producenter finns i Warwick, Storbritannien och i Prag, Tjeckien. Vi levererar direkt från våra producenter till följande 12 europeiska länder: Tyskland, Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Storbritannien, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Sverige, Spanien och Österrike. Vi levererar även till Schweiz via vår schweiziska domän www.juniqe.ch. Fraktkostnaderna till dessa länder kan variera beroende på artikel, storlek och vikt. Vänligen kontrollera detta i kassan. Fraktkostnaderna till Sverige är följande: 


Hur returnerar jag mina varor?

Du kan returnera allt du har beställt från JUNIQE inom 100 dagar efter mottagandet. Gå helt enkelt till vårt returcenter och skriv ut ditt returkvitto. Observera att vi måste dra av returavgiften på 7,50 euro från din återbetalning, eftersom alla artiklar har tillverkats individuellt för dig. Så här fungerar det:
1) Logga in på returcentret
2) Ange ditt beställningsnummer, efternamn och postnummer för leveransadressen
3) Välj orsaken för din retur
4) Välj din favorit bland de lösningar som erbjuds dig.
Allt är klart!

Beställningen levererades skadad/fel beställning har mottagits

Oroa dig inte, vi kan lösa det här tillsammans. Vi har utvecklat ett system som ger dig flera alternativ och låter dig välja den lösning som passar dig bäst, utan att du behöver skriva till kundtjänst.
Så här fungerar det:

1) Logga in på returcentret
2) Ange ditt beställningsnummer, efternamn och postnummer för leveransadressen
3) Välj orsaken för din retur
4) Välj din favorit bland de lösningar som erbjuds dig.
Allt är klart!

Var hittar jag min beställningsbekräftelse?

Om du inte har fått något bekräftelsemail inom 24 timmar, kontrollera din skräppost för att se om det har hamnat där. I det här e-postmeddelandet hittar du en länk för att spåra din beställning. Beroende på behandlingsstatus kommer all relevant information att visas här. Din beställning går direkt till produktion efter mottagandet av betalningen och skickas till dig inom 4 till 10 arbetsdagar (beroende på kategori).

Var finns min faktura?

Av miljöskäl tillhandahåller vi endast elektroniska fakturor. Fakturan bifogas alltid med (den sista) leveransbekräftelsen med ämnet "Ditt paket är på väg" som en PDF-bilaga.

Vi ber om ursäkt om detta inte var fallet den här gången - det kan vara möjligt att det här e-postmeddelandet försvann och hamnade i din skräppostmapp.

Om du har gjort en beställning hos Klarna kan du kontakta dem separat här för alla detaljer om betalning och faktura.

När får jag min återbetalning?

Efter att ha kontrollerat de produkter som du har returnerat kommer vi omedelbart att återbetala beloppet motsvarande varornas värde. Observera att:
- Returavgiften på 7,50 € kommer inte att återbetalas.
- Det kan ta upp till 30 dagar mellan mottagandet av din retur och återbetalningen.
- Du kommer omedelbart att meddelas via e-post när detta har behandlats.
- Återbetalningen kommer att göras på det konto som är kopplat till ditt eller det ursprungliga betalningssättet.
- Återbetalning vid betalning med kreditkort: Observera att återbetalningen endast kan visas på ditt nästa eller kommande kreditkortsutdrag.

- Retur på faktura: Om du vill returnera hela ditt köp behöver du bara överföra de fraktkostnader som anges på fakturan och returavgiften på 7,50 €. Om du bara vill betala för en del av de beställda produkterna och returnera resten, dra av priset för de returnerade produkterna från slutbeloppet, lägg till returavgiften på 7,50 € och överför detta belopp till vår betalningspartner.

Om du vill pausa din faktura medan din retur är på väg kan du enkelt logga in på kundportalen och registrera din retur.
.

Något är fel med min kupong / rabattkod

Om du har problem med att lösa in en kupong kan du tänka på följande: Du kan bara lösa in en present- eller rabattkupong per beställning. Flera rabattkampanjer kan inte kombineras. Det får inte finnas några extra mellanslag före och efter koden. Gäller alla kupongvillkor? (Gäller det till exempel endast en viss kategori [till exempel väggkonst] eller produkttyper [till exempel affischer]? Har du uppnått det lägsta beställningsvärdet? Fungerar det fortfarande inte? Kontakta vår kundtjänst genom att beskriva ditt problem, och glöm inte att ange din kupongkod. Vi kommer att titta på det och återkomma till dig så snart som möjligt.

Jag vill samarbeta med er

Är du en influencer i sociala medier? Om du är intresserad av att samarbeta med oss kan du kontakta oss via collab@juniqe.com. För mediaförfrågningar kan du kontakta vårt pressteam via press@juniqe.com.

Jag är en företagskund

Vill du göra en företagsbeställning? Vänligen kontakta vår Business Customer Manager, som tar hand om allt som rör företagsbeställningar och fakturor med korrekta uppgifter som moms osv. Du kan nå vår B2B-chef Sophia Wellner på businessprojects@juniqe.com eller på +49 30 92033125.

Du hittar vår sida för företagskunder här.

PS. Vi erbjuder även B2B-kunder ett gratis möte med vår inredningskonsult!